Wij als 4×4 specialist kiezen bewust voor 4×4 lieren van topkwaliteit van de merken Warn en Superwinch.
Dit zijn zeer goede en betrouwbare lieren.
Goedkoop is bij een lier vaak duurkoop.
Ons advies gaat uit naar hoge kwaliteit en niet naar goedkope onderdelen.
Op een 4×4 lier moet je namelijk volledig kunnen vertrouwen op het moment dat je in de problemen zit.
Te vaak hebben wij gezien bij de goedkope lieren dat het na een jaar of 2 een opeenstapeling wordt van problemen.
Zowel Warn als Superwinch zijn garantie voor jarenlang goed en veilig lieren.
Alle lieren kunnen worden uitgebreid met onder andere een Dyneema liertouw, aluminium fairlead (geleidevenster), draadloze afstandsbediening en hoofdstroomschakelaar.
Warn lieren, volgens velen dé 4×4 lier.
Warn maakt al vele jaren diverse typen 4×4 lieren, voor elk wat wils.
De Warn lier is de lier die iedereen kent. Op deze pagina vind u alle info van de meest voorkomende lieren van Warn.
Volgens aanbieders van goedkopere lieren is Warn veel te duur, maar het verschil in kwaliteit is ook levensgroot.
De Warn M8274 is de basis geweest voor de ontwikkeling van de welbekende Gigglepin Double Motor Winch.
Kijk hier voor het volledige overzicht van Warn
Van Superwinch leveren wij voornamelijk de Superwinch Talon 9.5(i) en de Talon 12.5(i).
Deze lieren hebben een trekkracht van 4080 kg, en kunnen op vrijwel alle terreinauto’s gemonteerd worden.
De Superwinch lier is zeer geschikt voor een verborgen montage, of montage onder de auto.
Een groot voordeel van Superwinch is de constructie van de rem, waardoor een eventueel liertouw minder belast wordt door de temperatuur.
Superwinch heeft het volgende aanbod voor u:
Grote Lieren:
Talon 9.5 en 9.5i
Talon 12.5 en 12.5i
Talon 14.0
Talon 18.0
Kijk hier voor het volledige overzicht van Superwinch
Uiteraard zijn er van de merken Warn en Superwinch nog vele andere lieren te krijgen, van licht tot extreem zwaar.
Neem voor een goed advies contact met ons op via info@saris4x4.nl
Voor tips voor veilig gebruik van uw lier kijk hier
Soms is een klein rukje met een sleeplint genoeg om je eruit te krijgen.
Doe dat dan wel met het juiste recovery materiaal.
Zeker op het strand gaat dat een stuk sneller (je reservewiel ingraven als grondanker is best een klusje…)