Suzuki Jimny Saris Offroad Edition

Deze groene Suzuki Jimny was van onze (toen nog) monteur Robbert en helemaal klaar voor terreinrijden.
De auto is als eerste voorzien van een Trailmaster veerpakket van 50 mm met nieuwe schokdempers, veren en stuurdemper. Deze laatste om het schudden van het stuur op te vangen, een bekende klacht van de Jimny.

Daarna heeft hij nog een 40 mm bodylift gemonteerd, om nog wat extra ruimte in de wielkasten te krijgen voor de nieuwe Maxxis modderbanden.
Op de lichtmetalen velgen zijn de Maxxis M-8060 Trepador banden in de maat 235/75R15 gemonteerd.
Deze banden doen het super in het terrein, maar zijn ook op de weg nog heel aangenaam.

De Suzuki Jimny is voorzien van een snorkel en een Rhino-Rack roofrack is gemonteerd. Op de RVS pushbar zorgen een paar Hella verstralers voor extra licht in de donkere dagen.

Een lier staat nog in de planning, dus blijf de site inde gaten houden voor alle info of mail naar info@saris4x4.nl

De Suzuki Jimny is eigenlijk de opvolger van de Suzuki Samurai, een legende en bijna elke offroader heeft er wel een gehad. Het grootste voordeel wat hij heeft is het gewicht. Daardoor heeft hij ruim voldoende vermogen met zijn 1.3 liter motor (tenzij je extremen op gaat zoeken…) en is het monteren van een paar goede All Terrain of modderbanden voldoende om menig Patrol en Toyota achter zich te laten.
Een aanhanger van 3500 kg trekken gaat natuurlijk wat lastiger…
Bedenk van te voren goed wat je wilt doen met de auto en welke stap je als eerste wilt maken. Het is zonde om eerst een 215/75R15 band te monteren, en daarna een body-lift en veerpakket waardoor de banden eigenlijk weer te klein zijn. Wij kunnen u hier uiteraard een goed advies in geven.

Saris 4×4 Valburg is de Suzuki Jimny specialist van Nederland, voor reparatie en preparatie offroad, zowel recreatief als professioneel.

Voor zowel het “oude” model Jimny als voor de nieuwe Jimny kunnen wij aanpassingen verzorgen, van ventieldop tot roofrack. Zo hebben wij al diverse auto’s aan mogen passen voor 4×4 rijden en expeditie.

Als het iets extremer mag, dan is het zelfs mogelijk portaalassen onder de Jimny te monteren! Met portaalassen win je direct 10-12 cm aan bodemvrijheid, ook je differentieel komt omhoog.
Dit is dus de beste hoogte die je kan hebben!
Door de extra overbrenging in de portaalassen, is het negatieve effect van grotere banden ook direct opgelost, dus banden tot wel 33 inch kunnen zonder al te veel problemen gemonteerd worden.
Let op, dit is voor extreem offroad gebruik zoals trophy’s, rally’s zoals Breslau of de Croatia Trophy. Een dergelijke aanpassing kost namelijk al snel € 14.000,- tot € 15.000,- ……….
Je hebt dan wel de ideale combinatie voor in het terrein; een lichte 4×4, extreme banden en goede bodemvrijheid.